pondělí, května 05, 2008

Směska

Řeknu vám úplně přesně, proč sem skoro nepíšu, a když tak pitomosti. Těch důvodů je několik:

  • Zase jsem začal trochu číst. Strašně dlouho jsem nepřečetl žádnou beletrii a už jsem se z toho cítil jako pitomec, takový ten druh nejodpudivějšího fachidiota, který louská jen příručky a iDnes. (Paradoxně i ve své současné kulturní zaostalosti jsem v kanceláři pořád šlechtic kultury, protože řeknu vám, tihle mladí, ti 80% referencí na známá díla vůbec nechápou, nic nečtou a ničemu nerozumí, jen... Já vlastně ani nevím co dělají. Twitterují?) Dost mě to rozrušilo, tak jsem šel utratit nějakou tu tisícikorunu za knihy, což docela pomohlo, ale stejně: nevyčtenost zaženete jen četbou, což je vcelku časově náročná činnost. Dneska jsem zabloudil do knihkupectví, a měli tam tuhle tu Cestu, kterou si Petr Koubský tak pochvaloval na Twitteru. (Aha! A pak že Twitter is evil.) Náhodně jsem knížku otevřel a kousek si přečetl. Jak někdo může napsat něco tak strašného, tomu nerozumím. Tak jsem to hned koupil. V mezičase se bavím Vyměřováním světa, což je poměrně zábavná kniha (když uvážíme, že se v ní skoro nic neděje), zvláště díky té komické postavě, jak jen se jmenuje... aha Carl Gauss.
  • Taky jsem se pustil do hraní nějakých těch počítačových her, které se mi tu nakupily, a říkal jsem si, že bych si mohl přehrát i ty, co jsem už hrál. To ovšem vyžaduje ještě více času než čtení, takže se asi ve všem jen tak pošťourám a zase to odložím. Naštěstí jsem v počítači s ramětí upgradoval i pevný disk (proč jakákoliv složitější operace s PC končí nejméně jedním zlomeným nehtem?), takže už není nutné hry odinstalovávat a tak dále, místa mám dost. Zatím. Přemýšlel jsem, že bych oprášil i nějaké ty pseudorecenze na počítačové hry a sepsal něco jako "recenze po dvaceti letech".
    Uvidíme.
    S počítačovými hrami se mně ještě vybavuje, jak jsem minulý týden narazil na pohoršené články o Grand Theft Auto IV, a nějaká videa s titulky jako "Fůůůůj!", "Hanbáááá", kde hráč po tom, co si užije se štětkou ji místo placení zastřelí, nebo přejede autem, nebo tak něco. Víte, mě přijde, že víc než autoři té hry jsou máklí a nechutní a nemocní lidé, kteří nelení a natočí třeba deseti minutové video, kde jezdí po Liberty City a vraždí virtuální šlapky, pak ho dají na Internet a napíši k němu "Hleďte jako hnusný je Rockstar!". Ale já nejsem Hillary Clintonová, takže mně třeba něco uniká...
  • No a konečně jsem se donutil začít pracovat na jednom malém domácím projektu (hru pro dceru v Boo jsem skoro dokončil tak už se jí nevěnuji; problém je v tom skoro, ale někde najdu čas na doražení detailů, vytvoření stránky a zazipování zdrojáků). Obnáší to studium těchhle nových věcí v .NETu jako je WPF a LINQ, což ovšem také chce dlouhé timesloty kterých je zatraceně málo.
Takže. Takže asi tak.