úterý, května 10, 2005

Absurdní!

Musím říct, že tahle varování mistra zdravotnictví na tabákových výrobcích jsem se naučil ignorovat. Je to trochu jako s reklamou na Internetu -- pokud není opravdu hodně vlezlá, mozek ji prostě odfiltruje a soustředí se na obsah který mě zajímá. Všechna ta varování nečtu, protože nejsem idiot, a samozřejmě vím, že kouření je velmi nevkusný a nechutný způsob jak si podlomit zdraví a tak dále. Na druhou stranu jsem idiot, protože s kouřením nedokážu tak nějak skoncovat, což je ovšem docela jiný příběh.

Nicméně. Nicméně přesto, že někteří nevyzrálí lidé tvrdí, že kouření dýmky před čtyřicítkou je pozérství (což je samozřejmě nesmysl, což vám potvrdí každý dýmkař -- buď jste pozér a pak je jedno kolik je vám let, nebo pozér nejste a pak můžete dělat cokoliv v libovolném věku), kouřím občas dýmku.

V pátek jsem si pořídil nový tabák, otevřel ho, aby trochu vyschnul a znovu ho zabalil, aby na druhou stranu nepřeschnul. A jak je mým zvykem, upozornění na vražedné účinky tabáku jsem nejprve ignoroval. Pak jsem si je ovšem přečetl znovu, a příjde mi, že tahle protikuřácká kampaň začíná nabírat absurdních rozměrů. Nebo opravdu existuje někdo, komu následující upozornění nepříjde přinejmenším směšné?

PS: Chci říct, že i když chápu, že všechna ta varování jsou dobře míněna, nemyslím si, že je nezbytně nutné je přikládat či dokonce tisknout i na obaly dýmkových tabáků. Zvlášť pokud si koupíte tabák v plechovce bratru za čtyři sta, je dost tristní, když třetinu víčka zabírá oznámení o tom, že si kouřením způsobíte rakovinu plic, zvlášť když vám u dýmky hrozí především rakovnina hrtanu, že...