pondělí, května 23, 2005

Dobří holubi se vracejí

Napsal Morten v recenzi na Trickyho album Blowback (mimo jiné): "Pop je rychlej a krutej." A stejné je to s weblogy. Vzniknout, zazářit, pojít. Třeba dneska jsem si všiml, že svůj blog ukončuje Petr Koubský. Je to škoda, protože Koubský je jeden z mála lidí, kteří dokázali psát blog tak, jak si představuji, že se má psát: jistě povrchní a nepříliš náročné čtení, ale, probůh, žádné srdceryvné historky o tom jakou barvu měla autorova ranní stolice, nebo skoro-vtipné politické komentáře -- to už spíš snesu deset nachlup stejně zbytečných blogů o webdesignu než jednoho rádoby euroskeptika z Ostravy.

Koubský napsal, že se vypsal, a že ho už nějak nenapadá o čem psát, aby to nebylo trapné (nebo něco v tom smyslu). To chápu. Je to jako s elektronickými hračkami. Nebo alkoholickými smrštěmi na koleji. Po počátečním nadšení vždycky příjde stabilní fáze, následovaná ztrátou zájmu a opuštěním věci. Není na tom nic divného. Mě přestalo psaní mého prvního "e-zinu jednoho muže" bavit zhruba po osmi měsících, protože se mi zdálo, že forma i obsah se posunuly někam, kde jsem nechtěl být, protože přišlo léto a měl jsem spoustu jiné práce. A když člověk ztratí morálku napsat něco alespoň jednou za dva týdny, začít znova už je skoro nemožné.

Ale to nevadí. Věřím, že lidé jako Koubský nevydrží mlčet dlouho. Uvidíte -- on si odpočine, zregeneruje síly a do roka spustí blog nový. Třeba už ho nebude psát jako Petr Koubský, vynechá osobní detaily, které by ho umožnily identifikovat a tak dále. Ale my, kterým jeho psaní bude chybět, si ho zase najdeme a budeme rádi, že se objevil někdo, kdo píše skoro stejně dobře, jako svého času aKB.

5 komentářů:

Pablo řekl(a)...

Tak snad nebude tento blog následovat... Mám to tady rád a kvalita je stejně vysoká jako u aKB.

jIRI řekl(a)...

Ach, děkuji. Ovšem bez falešné skomnosti musím říct, že si nemyslím, že by má produkce dosahovala kvalit textů Petra Koubského. Na těch je vidět, že se psaní věnuje často a intezivně, a že dovede myšlenky vyjádřit jasně a bez zbytečného okecávání. To se mně ne vždy daří (navíc se rád poslouchám, takže se o to leckdy ani nesnažím :-)).

Co se týče ukončování: spíš než rázného "Dost," se bojím postupného vyšumění. Podle nálady a množství času píšu tu více tu méně, nicméně pozoruji určitou sestupnou tendenci, co se kvantity příspěvků týče. Ne že bych se nesnažil, ale znáte to...

JirkaB řekl(a)...

Ze Ti tedy, mily jIRI, do toho kecam.. ale nabyl jsem dojmu, ze kvalita tvych dilek spise neklesa, alespon z meho ciste laickeho a silne subjektivniho pohledu, a o tu mi jde. Takze pokud budes psat tak malicko, jak casto Ti to dovoli cas a nevyprazdnenost mysli, ci spisovatelske naplne, byt by to bylo jen jednou za mesic, pak budu rad.

K aKB mohu rict jen to, ze kazdeho dobreho zridla textu nad nimz se slovo zamysleni nesnazi propadnout hambou je skoda pokud se uzavre. Nezbyva nez doufat, ze se holub aKB tentokrate v bource neztrati.

PS: sice mam otazku TY/VYkani na tomto blogu "vyresenou", ale stale mam nutkani se neustale omlouvat. Tedy pardon, pokud jsem urazil.

jIRI řekl(a)...

Děkuji. V tomto státě se chválou tak šetří, že opravdu potěší :-)).

Ad tykání/vykání: Hehe. Asi na lidi nějak divně působím. Dneska jsem dopoledne jedné praktikantce ve firmě řekl, že by pro mě bylo příjemější, kdybychom si tykali (s čímž ona souhlasila), a už odpoledne mi zase vykala :-)). Opravdu s tím, že někdo tyká mně, nemám žádný problém. Naopak je to ovšem jiná :-)).

JirkaB řekl(a)...

S tim ty/vy je znacny problem a celkem me mrzi, ze jsme si to jako slovani (i kdyz si nejsem jist, ze by vsichni slovani meli tyz problem) pridelali. A ze Ti tykani nedela problem, jsem jen rad :-)