neděle, března 26, 2006

Pozdní sběr

Nenechte se mýlit: přes všechno to zasvěcené blábolení, ve skutečnosti jsem pravým opakem toho, čemu se říká early adopter. Obsluhuji počítač se čtyři roky starým procesorem, tři roky starý model digitálního fotoaparátu, opravdu obskurní mobilní telefon, žádnou digitální kameru (což ovšem souvisí spíše s mým odporem k záznamu pohyblivých obrázků, než s čímkoliv jiným), zcela nemoderní automobil Škoda Fobi- ehm, Fabia, pořád se k Internetu připojuji přes dial-up, a tak dále, a tak podobně.

Chci říct: Jediná nová technologie, ke které se mi podařilo přijít včas je .NET Framework (a to jen díky tomu, že jsem zmeškal příležitost naučit se pořádně MFC a Win32), a i do té jsem začal pořádně pronikat až v posledním půlroce.

Zkrátka: DVD vypalovačku jsem do rodinného počítače pořídil až minulý týden. Nakonec jsme vybral nějaký model LG (samozřejmě bez LightScribe), kterému jsem, abych si alespoň trochu uchoval tvář, promptně updatoval firmware.

Okamžitě jsem stáhnul driver, zformátoval DVD-RAM médium do UDF2.0, načež jsem zazálohoval adresář se všemi v podstatě nenahraditelnými daty, která jsem za ten rok od poslední zálohy na CD-R nasbíral (ovšem bez fotografií, kterých jsme za tři roky vlastnictví digitálního fotoaparátu s manželkou nasekali cca 7GB) . Současně jsem se rozhodl, že je nutné, abych napsal program pro automatické zálohování (popravdě -- nic z toho co se dá stáhnou zadarmo nevyhovuje mým požadavkům), což nejspíš vyústí v další polodokončený projekt, na kterém se toho spoustu naučím.

Inu, tak už to chodí.

V každém případě, mě během kopírování napadla následující rýmovánka:

Až mi v poči klekne disk,
Budu moct jít klidně spát,
Zálohu jsem provedl,
Nebude mě ztráta --

a tady mě inspirace opustila...